søndag 29. januar 2012

Søndagsblues

Søndag..... Siden vi skulle besøke et vennepar i dag,sto jeg opp,sløva på sofaen et par timer...-så BAKA JEG KAKE!!!!!!  Treåringen vår kan verken spise melke-eller gluten produkter. Derfor baka jeg en kake uten dette for å ta med på besøk. Kaffikos må en jo ha!!!! Rynkekrem kaller en venn det...;-)                                        Kaka blei megagod!!! Prøvde ut ei ny oppskrift. Suksessen får dere oppskriften på her:                                


MINTSJOKOLADEKAKE

4 egg
5 dl sukker
300 g smør
9 dl glutenfritt mel
1/2 pk after eight sjokolade
2 ts bakepulver
3 dl rismelk

GLASUR
3,5 dl melis
100 g smør
2-4 dråper mintolje
1 ts vaniljesukker

PYNT
noen halve mintsjokolader


Pisk egg og sukker til eggedosis. Smelt smøret og la sjokoladen smelte i smøret. Tilsett smørblandingen i eggedosisen og vend i melet og bakepulver. Tilsett melk og bland det i deigen. Hell røren i en bakepapirkledd langpanne og stek nederst på 180 i 30-40 min. Avkjøl på rist.
Smelt smøret til glasuren og rør i resten av ing. Smør på glasuren og gommle i deg nammenam-kake!!!



Når jeg baker eller lager mat,ser det ut som en slagmark.....ja ja......


Deilig er det iallefall å forlate sitt eget rot for en stakket stund. Kaffikopp,kake og hyggelig prat hos venner.


 Men akk....så var vi hjemme igjen..... Gulvet på vaskerommet ser jeg nesten ikke igjen...Haugen med skittenklær føles og SER uoverkommelig ut!!!! Her er det bare å brette opp armene og fylle opp vaskemaskina! -Vell vitende om at når denne haugen har minket,så vips,så ble den like stor igjen.....






Klesvask,klestørk,klesvask,klestørk,klesvask,klestørk..... sånn går nå dagene.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar