lørdag 11. februar 2012

Banankardemommebrød

Grisevær ute, bakedag inne. Har altså baka litt i dag.. .Jeg elsker å teste ut nye oppskrifter! Det er så mye godt en kan lage !!! Tenker av og til med litt sorg i hjertet på alt godt som finnes der ute i den store verden, -snadder jeg aldri skal få smake.. Steder jeg aldri skal få se... :-( Huff dette ble sentimentalt! Grøss og gru!!!.  SKJERPINGS!!!  Opp med humøret, jeg er fra møre...                                                                                                                              

Siden jeg vet om andre som er glad i nye oppskrifter legger jeg ut den ene jeg testet ut i dag. Det var veldig godt! Passet fint med sylte og en kopp te til.

BANANKARDEMOMMEBRØD

6 egg
50 g smør
2,5 dl flytende honning
2 ts kardemomme
2-3 bananer
200 g malte mandler
1,5 dl fint glutenfritt mel
1 ss fiberhusk
1 dl havremel
1 ts bakepulver


Sett stekeovnen på 200 C. Pisk eggene luftig og tilsett de moste bananene. Smelt smøret i en kjele, avkjøl noe og tilsett honning og kardemomme. Bland alt sammen og ha det i en smurt eller bakepapir-kledd brødform. Sett formen på rist og stek midt i ovnen i ca 40 min. Sjekk med en fyrstikk om brødet er ferdig. Avkjøl på rist.

Så tilslutt, finn frem sylte og enten en kopp kaffe eller en kopp te OG SPIS MED GOD SAMVITTIGHET!!!
En lever bare en gang og livet skal nytes!!! Kan ikke bare spise salatblad og gulerøtter... Det blir kjedelig det!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar