tirsdag 27. mars 2012

Fiskepudding

I dag så har jeg sløvet store deler av dagen. Middag med mamma og en laaaang lur på sofaen hennes... Deilig... Det er utrolig herlig å kunne få sette seg ned til dekket bord og få maten servert! Slippe å tenke på hva en skal ha til middag i dag da..???

Kanskje jeg fikk et lite stikk av dårlig samvittighet for at jeg har vært så sløv i dag, for når vi kom hjem "kokkelerte" jeg litt likevel. Siden fiskepuddingen på butikken inneholder melk, må en lage selv uten. Så hjemmelaget fiskepudding ble det. Da er jo middagen i morgen klappet og klar!

Her er oppskriften :
ca.1 kg fisk (jeg brukte torsk)
5-6 ts salt
2 ss potet-mel
ca.1 ts muskat
ca 1 l rismelk
( kan bruke 1- 2 egg også om du vil)

Ha alt i en foodprosessor og mos i veg! Deretter har du røren i to bakepapirkledde brødformer. Stekes i vannbad i ca.1 times tid på 200 C.

Så har du to fiskepuddinger fiks ferdig uten både gluten og melk! En kan jo fryse dem også,så har en middag på lur.. ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar